DSM 5.2-5644 Update 3

We zouden het bijna vergeten, maar DSM 5.2 is ook nog springlevend en voor velen met een “productie-server” is een bèta-versie een onbegaanbaar pad. Er zal maar een applicatie niet werken! Voorbeeld daarvan is Surveillance Station dat pas bij bèta 2 van DSM 6.0 is toegevoegd. Ruim drie maanden geen videobeveiliging dat kan natuurlijk niet.

Zoals te zien is in de release notes zijn er nogal wat veiligheidsissues gerepareerd.

Versie: 5.2-5644 Update 3
(2016/01/22)

Fixed Issues

  • Fixed two security vulnerabilities of FFmpeg modules (CVE-2016-1897 and CVE-2016-1898).
  • Fixed a security vulnerability related to Linux Kernel (CVE-2016-0728).
  • Upgraded OpenSSL to 1.0.1q to address multiple vulnerabilities (CVE-2015-3194, CVE-2015-3195 and CVE-2015-3196).
  • Fixed two security vulnerabilities of OpenSSH module (CVE-2016-0777 and CVE-2016-0778).
  • Improved algorithm to enhance the security level for setting up port forwarding in DSM.
  • Fixed two security vulnerabilities to prevent cross-site scripting (XSS) attacks.
  • Fixed a security vulnerability related to GnuTLS (CVE-2015-7575).
  • To enhance the security level, auto block will be enabled after this update.
  • Enhanced network stability when port forwarding is configured.
  • Upgraded PHP to 5.5.31.

Wanneer je niet de automatische updates hebt ingesteld dan kun je dit handmatig doen door onderstaande stappen te volgen.

  1. Log in op je DSM
  2. Klik “Start” > “Control Panel” > “DSM Update”
  3. Bij Status staat aangegeven of er een update beschikbaar is.
  4. Klik op Download. De download zal nu beginnen.
  5. Klik op Update, er zal een reboot (indien noodzakelijk) worden uitgevoerd

About Egbert

Van een CS407 via een DS410j inmiddels eigenaar van een DS1513+ met DX513 uitbreiding. Voorlopig meer dan voldoende ruimte voor DVD's, films, muziek en mijn andere hobby fotograferen. Beheer via CMS ook andere diskstations.

12 comments

  1. slaaptoestand werkt niet na update!

  2. opnieuw opgestart en toen werkte de slaaptoestand weer…

  3. geupdate maar netwerk is compleet dood. Hij start wel op maar geen netwerk. Wat nu?

    • Misschien een keer rebooten zoals je voorganger Rob ook heeft gedaan… je weet uiteindelijk nooit. Als dat niet werkt misschien even een call inschieten bij Synology.

  4. John Goverts

    Sinds de update meldt Dwonload Station bij elke torrent die ik aanbied “You are not authorized to access this folder”. Hij download wel, maar geeft daarna deze error. Wat me doet afvragen: waar blijven al die gedownloade megabytes? Iemand anders ook dit probleem?

  5. Sinds ik heb geupdate naar deze versie werkt de package center voor geen meter meer? Hij geeft aan dat er alle packages geinstalleerd zijn terwijl dit zeker niet zo is. Heb zelfs een package verwijderd, en nog geeft hij dit aan. Iemand een idee?

    • Hier het zelfde probleem. Complete lijstje met mogelijk te installeren fabrieksapps is leeg.. ik heb me al suf gegoogled, maar helaas ….. nergens iets te vinden hoe dit weer recht te breien….. Enige wat wel nog te installeren valt, zijn de custom apps van Synocommunity. Die dan weer wel

      • en hij doet het weer…… heb zelf het Synology certificaat geupdate, maar weet niet of dat het zaakje heeft opgelost, of dat hij zonder die actie ook weer is gaan doen….

  6. ik heb nu 2 of 3 weken de update in gebruik, maar ik heb echt heel veel problemen met mijn server, ik moet hem 3 a 4 keer per week opnieuw opstarten en soms moet ik gewoon de stekker er uit trekken omdat ik hem niet meer kan benaderen, via app of webpagina. ik krijg dat gewoon een melding oeppssss site niet gevonden. ik heb sinds de update ook ineens een disk error, maar mijn beide schrijven zijn gezond, ik kan ook geen schijf analyse dien want hij stopt gewoon zelf na 2 minuten. ik heb ineen heel veel problemen met de camera bewaking dat hij mijn camera met testen wel ziet en alles werkt en ineens verbinding verbroken, ik heb de ds215j, kan het gewoon ineens aan het apparaat liggen of echt puur aan de software. ik had met de vorige versie zelden problemen.
    weet iemand toevallig wat ik het beste kan doen? downgraden lijkt mij op dit moment wel het beste maar ook dat brengt weer problemen met zich mee lijkt me.
    ik vind het gewoon heel jammer dat het eerst allemaal top draaide en sinds de update het echt prut is nu.

  7. Hallo Dennis,
    Het lijkt me het beste als je een call aanmaakt bij Synology. Zij zijn er voor de technical support en kunnen op afstand in je systeem kijken en zo nodig software repareren of resetten.
    Wij zijn enthousiaste Synology-gebruikers die ook tegen zaken aanlopen, want ook bij ons gaat wel eens iets fout, maar ook dan maken we gebruik van Synology’s support.

    Een opmerking kan ik wel vast maken: downgraden is bij Synology niet mogelijk en daar wordt ook bij elke update voor gewaarschuwd, dat is dus geen oplossing, want het kan gewoon niet.
    groet,
    Egbert

  8. ik heb gisteren een call aangemaakt bij synolgy, maar tot mijn grote schrik is de map documenten weg. hij staat er nog wel is maar is wit gekleurd en hij vraagt met wat ik het moet openen, zijn nu mijn al mijn documenten weg. of is er iets gebeurt staan mijn documenten er nog wel op maar kan die ze niet meer zien. verder alle onzin qua downloads en muziek en films enzo staan er allemaal nog op. ik kan ze ook nog gewoon bekijken, dus het lijkt me niet dat de schijf is beschadigd.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*