Deze middag nog maar eens door mijn dropbox account heen gegaan en alles verwijdert wat ik niet meer nodig had. Inmiddels is deze zo leeg dat ik nog een mapje public heb (zodat grotere downloads geen invloed hebben op mijn thuis netwerk) en een mapje die alle WhatsApp afbeeldingen bevat die automatisch van mijn toestel gesynct worden. Foto’s worden inmiddels netjes geupload via de DS Photo+ app voor Android, en de rest wat ik onderweg nodig heb word gesynct met de DS Cloud applicatie.
In Windows 7 en 8 heb je Library Locations. Om makkelijk word bestanden op te slaan heb ik deze opgenomen in de Library voor documenten. Dit doe je door met de rechter-muisknop op Documents te klikken in de Windows Explorer en dan de betreffende Cloud Station map toe te voegen. Word zal dit dan direct als standaard opslag locatie laten zien. Je kan zelfs als je in de gebruikersmap op je Windows machine zit je “Mijn Documenten” laten verwijzen naar de Cloud Station Map. Op al je PC’s zal dan je mijn documenten gelijk zijn en er wordt direct ’s nachts een backup gemaakt van alles wat je opslaat in je “Mijn Documenten”.
Voeg je Cloud Station toe aan je Document Library om ervoor te zorgen dat je snel bestanden kunt opslaan in je Cloud Station, en dat de bestanden ook gevonden worden wanneer je bijvoorbeeld onder Windows 8 naar bestanden zoekt.
Pas de locatie aan naar de Cloud Station map zodat je heel eenvoudig je “Mijn Documenten” op alle PC’s kunt synchroniseren en ’s nachts een backup gemaakt wordt. Met de Android Map kan je er dan ook voor zorgen dat je “Mijn Documenten” op je Android toestel verschijnen.
Vragen? Hieronder kan je een reactie plaatsen als je net even wat meer hulp wilt.