DSM 5.1-5022 Update 2 repareert verder

De trend zet door, Synology komt nu regelmatiger met updates die de veiligheid van hun producten moet vergroten.
Vandaag een reparatie van een probleem dat in Linux is geconstateerd en dat nu is gerepareerd.

Deze update is een zg. hotfix. Het Disk Station installeert de update maar start niet opnieuw. Als je dus een Guinness World Records wilt breken voor de langstlopende server, onderbreekt deze update die poging niet.

Version : 5.1-5022 Update 2
(2015/02/04)
Fixed Issues

  1. Reparatie uitgevoerd m.b.t. de GHOST vulnerability (CVE-2015-0235).
  2. PHP geüpgraded naar 5.5.21 om verscheidene kwetsbaarheden te kunnen aanpakken (CVE-2015-0231, CVE-2014-9427, and CVE-2015-0232).

bron: http://www.synology.com/en-us/support/download 

Om het achtergrondartikel over GHOST te kunnen lezen moet je je aanmelden bij het ITPro Portal met bijv. je Google+- of Facebook-account.

We zijn wel erg benieuwd of onze gebruikers problemen hebben gehad doordat deze geest in het Disk Station nog niet was getemd! Laat het ons even weten in een reactie onder dit bericht of in de community op Google+ 

De update uitvoeren

  1. Log in op je DSM
  2. Klik “Start” > “Control Panel” > “DSM Update”
  3. Bij Status staat aangegeven of er een update beschikbaar is.
  4. Klik op Download. De download zal nu beginnen.
  5. Klik op Update, er zal een reboot worden uitgevoerd

Je kunt eventueel ook “Check for DSM updates automatically” aanvinken, dan wordt het automatisch gedaan. Je kunt er ook voor kiezen dat de DSM dan automatisch update, bijvoorbeeld midden in de nacht. Persoonlijk wil ik het altijd zelf in de hand houden dus bij mij staat de optie “… let me choose whether to install them” aan.

About Egbert

Van een CS407 via een DS410j inmiddels eigenaar van een DS1513+ met DX513 uitbreiding. Voorlopig meer dan voldoende ruimte voor DVD's, films, muziek en mijn andere hobby fotograferen. Beheer via CMS ook andere diskstations.

4 comments

  1. Jeroen Meijer

    Beste Egbert, verlekkerd lees ik alle berichtjes over de mogelijkheden van mijn synology (DS114). Maar ik word er ook tureluurs van omdat ik niet het inzicht heb om e.e.a. aan te passen. Is het mogelijk om hulp aan huis te krijgen opdat alles zo veilig en efficiënt mogelijk draait? Bedankt en groet, Jeroen uit Rijen.

  2. Beste Jeroen, er zijn mogelijkheden om dat te doen, maar misschien is het wel goed om te weten waar jij het voor wilt gebruiken voordat je er iemand (van ons) bijhaalt!
    Egbert

  3. ik heb een vraag; namelijk ik kan mijn systeem niet meer gebruiken sinds deze update uitgevoerd te hebben; er staat bij update: systeem is bezet. maar ik kan niks meer gebruiken momenteel. wat moet ik doen?

    • Als dit echt een hele tijd blijft dan zal ik op een gegeven moment gewoon mijn apparaat rebooten. Let wel op dat je dit volledig doet op eigen risico! Of werkt het inmiddels al weer?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*