Mac OSX en Cloud Station
Mac OSX en Cloud Station

Cloud Station probleem met Apple OS X El Capitan

Misschien was het jou net zoals mij nog niet opgevallen, maar mijn Cloud Station had al een tijdje niet meer gesynchroniseerd. De Mac Cloud Station client ziet niet meer wanneer er wijzigingen worden aangebracht in mappen waarvan je wilt dat deze syncen. Na het herstarten van de client werkte het weer even. Bij elke keer dat mijn laptop in sleep mode gaat moet ik de client weer een zwieper geven om de laatste wijzigingen bij te werken.

Ondanks Cloud Station aangeeft alles bij gewerkt te hebben, blijkt dit niet het geval.

Ondanks dat Cloud Station aangeeft alles bijgewerkt te hebben, blijkt dit niet het geval.

Via het Engelstalige Synology forum ben ik er inmiddels achter dat dit een bekend probleem is. Synology is hier al van op de hoogte. Synology support hoopt dat er begin volgende week een update beschikbaar gesteld wordt, maar dit durven ze nog niet te bevestigen. Dus tot die tijd moeten we maar even goed opletten dat belangrijke wijzigingen niet kwijtraken.

Update 7 November: Er is inmiddels een update beschikbaar, die er zoals het er nu uit ziet voor een oplossing heeft gezorgd. Wat zijn jullie ervaringen met de laatste Cloud Station voor Mac

About Ronald

Ik ben de trotse bezitter van een DS1513+ en een DS114. De DS212+ die ik hiervoor had vind ik te langzaam om goed Wordpress te kunnen gebruiken. Inmiddels alweer een paar jaar ervaring! Heb je vragen? Stuur mij een berichtje via Hangouts

8 comments

  1. Hoi Ronald,

    Ik heb een soortgelijk probleem met de DS Cloud cliënt op Oxygen 2.1.0 (Android 5.1.1) op mijn One Plus Two.

    Na de update van vorige week van Oxygen 2.0.2 naar Oxygen 2.1.0 start de Android app niet meer op.

    Een collega gebruiker heeft hier inmiddels een case voor aan laten maken bij One Plus.

    Groet,

    Hidde

  2. Hallo Ronald,
    het was mij inderdaad ook al opgevallen, maar ik had dat niet direct gelinkt naar “El Capitan”. Dank voor de info, ik hoef nu niet te zoeken waar het probleem ligt.

    • En nu kunnen we samen duimen voor een snelle release die dit probleem oplost. Het was ook maar toevallig dat ik het tegenkwam nadat ik 5 keer mijn client een herstart had gegeven.

  3. Inmiddels werkt alles weer prima!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*