Home / DSM / DSM Kwetsbaarheden / Synology stuurt mail rond over Synolocker-Ransomware

Synology stuurt mail rond over Synolocker-Ransomware

Er is vandaag door Synology een bericht rondgestuurd over de Synolocker-Ransomware. Hieronder kan je het hele bericht teruglezen wat is gestuurd. Het betreft dus alleen de oude versie van 4.3. Ik durf voor mijzelf uit onderstaand bericht op te maken dat ik geen gevaar loop met mijn volledig geupdate Synology apparaat. Natuurlijk is dit een keuze die iedereen zelf moet maken.

Heb je nog een oude versie, dan natuurlijk zo snel mogelijk updaten naar de laatste versie! Meer weten of de ransomware, check dan even het bericht van gisteren.

Statement van Synology:

We’d like to provide a brief update regarding the recent ransomware called “SynoLocker,” which is currently affecting certain Synology NAS servers.

We are fully dedicated to investigating this issue and possible solutions. Based on our current observations, this issue only affects Synology NAS servers running some older versions of DSM (DSM 4.3-3810 or earlier), by exploiting a security vulnerability that was fixed and patched in December, 2013. At present, we have not observed this vulnerability in DSM 5.0.

For Synology NAS servers running DSM 4.3-3810 or earlier, and if users encounter any of the below symptoms, we recommend they shutdown their system and contact our technical support team here: https://myds.synology.com/support/support_form.php:

  • When attempting to log in to DSM, a screen appears informing users that data has been encrypted and a fee is required to unlock data.
  • A process called “synosync” is running in Resource Monitor.
  • DSM 4.3-3810 or earlier is installed, but the system says the latest version is installed at Control Panel > DSM Update.

For users who have not encountered any of the symptoms stated above, we highly recommend downloading and installing DSM 5.0, or any version below:

  • For DSM 4.3, please install DSM 4.3-3827 or later
  • For DSM 4.1 or DSM 4.2, please install DSM 4.2-3243 or later
  • For DSM 4.0, please install DSM 4.0-2259 or later

DSM can be updated by going to Control Panel > DSM Update. Users can also manually download and install the latest version from our Download Center here: http://www.synology.com/support/download.

If users notice any strange behaviour or suspect their Synology NAS server has been affected by the above issue, we encourage them to contact us at security@synology.com where a dedicated team will look into their case.

We sincerely apologise for any problems or inconvenience this issue has caused our users. We will keep you updated with the latest information as we address this issue.

About Ronald

Ik ben de trotse bezitter van een DS1513+ en een DS114. De DS212+ die ik hiervoor had vind ik te langzaam om goed Wordpress te kunnen gebruiken. Inmiddels alweer een paar jaar ervaring! Heb je vragen? Stuur mij een berichtje via Hangouts

Geef een reactie