Home / DSM / DSM Howto's / Juiste URL in emails richting eindgebruikers

Juiste URL in emails richting eindgebruikers

Misschien heb je net zoals ik een eigen domeinnaam en heb je inmiddels je NAS zo geconfigureerd dat je deze domeinnaam daarbij ook gebruikt. Ik dus wel, en vond het dan ook heel irritant dat wanneer ik een nieuwe gebruiker aanmaakte dat dan de DDNS naam of het IP adres te zien is in de email in plaats van de daadwerkelijke domeinnaam.

Humphrey van de Google+ community had dit probleem ook en heeft dit neergelegd bij Synology Support. En tuurlijk het blijkt weer heel simpel te zijn, maar misschien net even wat te moeilijk te vinden. Het volgende gaf Synology als antwoord:

“Please go to Control Panel > DSM Settings > Router Port.

If you have assigned an IP here, the notification and download link will use this IP first.
If you don’t specify an IP here, the notification and download link will use your DDNS name.
If you don’t set up a DDNS name, the notification and download link will use the URL you used to login DSM.”

Hiermee moet het toch lukken lijkt mij!

Bron: Synology Google+ Community

About Ronald

Ik ben de trotse bezitter van een DS1513+ en een DS114. De DS212+ die ik hiervoor had vind ik te langzaam om goed Wordpress te kunnen gebruiken. Inmiddels alweer een paar jaar ervaring! Heb je vragen? Stuur mij een berichtje via Hangouts

Geef een reactie