Home / DSM / DSM Updates / DSM 5.2 final beschikbaar voor download

DSM 5.2 final beschikbaar voor download

Het is eindelijk zover. De 5.2 is uit de beta versie en inmiddels final geworden. Sinds deze morgen kan je de update downloaden via de update manager van je Synology. Over de beta hebben we al een keer iets geschreven met wat er allemaal nieuw is, maar Synology heeft op hun website ook direct een nieuwe pagina aangemaakt met de nieuwe functionaliteit.

De release notes zijn voor elk model anders. Je kan die van jouw model snel opzoeken via de download pagina van Synology. Als je niet weet hoe je een nieuwe versie moet installeren kijk dan even op een vorige versie zoals van 5.0. Later meer over de nieuwste versie, maar we wilden jullie de release niet onthouden! Wij zijn alvast benieuwd naar jullie ervaringen!

Let op: in deze versie wordt na installatie van DSM gevraagd of je meteen alle packages wilt updaten. In principe is het wel handig om dat te doen, want ze zijn geoptimaliseerd voor de nieuwste versie van DSM. Mocht je twijfelen dan kun je ze ook eerst downloaden en later handmatig installeren. Overigens moeten sommige packages, als je ze niet op automatische update hebt staan alsnog handmatig worden geüpdate, maar dat zie je dan als een waarschuwing in Package Center

 

About Ronald

Ik ben de trotse bezitter van een DS1513+ en een DS114. De DS212+ die ik hiervoor had vind ik te langzaam om goed Wordpress te kunnen gebruiken. Inmiddels alweer een paar jaar ervaring! Heb je vragen? Stuur mij een berichtje via Hangouts

17 comments

  1. Na de update op afstand (nooit doen dus) kom ik er niet meer op 🙁 via ssh vanaf lokaal IP wel. Vanavond maar eens kijken wat er nu echt aan de hand is want IPtables aanpassen werkt ook niet.

  2. Ik heb na de update alleen het probleem gehad dat verschillende pakketten niet meer aanwezig waren. Na het opnieuw installeren moest ik de boel opnieuw configureren. Radius Server en DNS server waren bijvoorbeeld verdwenen. Na instellen draait ie weer helemaal goed.

  3. Firewall was over de zeik, ik heb op de firewall mijn lokaal netwerk op allow staan voor alle interfaces en op lan 1 de services met IPs op allow .. die lan1 pakte ie dus niet meer maar stonden nog wel in de config. Na een toevoeging van een loze regel in de alle interfaces en die bewaren werkte de firewall weer na behoren. nu de pakketten aan het updaten …..

    • Gelukkig heb ik met mijn firewall geen problemen gehad. Dat ging direct helemaal goed. Heb ook alles remote kunnen uitvoeren, was niet thuis toen ik de download gestart heb en de pakketten geupdate.

  4. Complete herstart aan het doen. Installatie pakketten liepen vast, update niet. Vooral viruscanner updaten duurd erg lang. Heb hem nu handmatig herstart op afstand werkt ook bij mij niet meer midels ssh of inlogportal…. Nu net hard uitgezet na een uur wachten….zo kijken of ie weer bij komt…

  5. Its working. De virusscanner moest even handmatig worden aangezet en er moesten nog een paar pakketten worden geupdate. Deze zijn na de (harde) herstart allen Zonder problemen geupdated. Inlogscherm kun je nu een leuke eigen tekst aan toevoegen zag ik en zal morgen verder kijken naar de link aggregation die grondig gewijzigd in positieve zin. Toffe update zo lijkt. Verder zeer benieuwd naar docker app. Deze gaat wat meer tijd kosten schat ik zo in. Wel te gek.

    • Hi Niels, De docker app kan je heel makkelijk gebruiken. Er staan een aantal kant-en-klare apps klaar in de Package Center. Als je die installeert dan gaat alles in Docker vanzelf. Zit zelf een linux distro bij, zodat je online een browser kan starten en je dus niet meer afhankelijk bent van de proxy die je werkgever heeft ingesteld.

  6. Update gedaan geen problemen ondervonden tot nu toe kan gewoon van buiten af inloggen.

  7. Heeft iemand van jullie in de cloudstation (na deze update) de mogelijkheid om een proxy in te vullen?

  8. Allemaal gelukt, moets alleen Cloudsync verwijderen en handmatig opnieuw installeren.
    Had ook gehoopt dat ik de Clouds (Dropbox, Box etc) die ik nu aan FileStation kan toevoegen ook via mijn PC direct zou kunnen benaderen, helaas ben ik vooralsnog aangewezen op SME Cloud Tools hiervoor.

  9. Hallo allemaal,
    Ik ben nieuw hier, maar het ziet er goed uit. Kunnen jullie me op weg helpen?
    Na de update van DSM5.2 werkt cloud station niet meer! Ik heb van alles geprobeerd maar krijg het niet meer terug. Via de normale “korte”procedure maakt CS een map aan onder C:\user, maar dat wil ik niet, al mijn dat staan op D:\. Dus ook de mappen die ik synchroniseer en 2 andere personen. Het betreft een administratie dus best wel belangrijk.
    Inmiddels ben ik wel zover dat ik op mijn PC de gewenste gegevens kan synchroniseren met de NAS. D.w.z. op de nas staan dezelfde bestanden als in de betreffende map op mijn PC. De anderen hebben dat echter niet. Ook zie ik in de mappen op mijn PC niet de bekende groene vinkjes.
    Ongetwijfeld maak ik een fout ergens, maar waar? Het liefste zou ik schoon beginnen, maar er staan ook andere gegevens / backups op de NAS en een aantel gedeelde mappen.
    Hoe pak ik dit aan?
    gegevens:
    NAS Synology DS212j,
    Windows 7 professional
    browser: Chrome

  10. Sinds 5.2 is quickconnect een drama. Alleen via de .uk.quickconnect kom ik nog in de NAS Mijn DS214Play was een fijn apparaat toen hij bij mij in de meterkast stond. Nu staat hij bij een vriend en zit ik zelf in het buitenland – in de hoop een fatsoenlijk backup te hebben. Helaas sindsdien is het niks dan ellende, steeds opnieuw opstarten om een verbinding te krijgen etc. Webdav is niet meer aan de praat te krijgen,
    Als test draaide ik WordPress maar ook dat is er sinds de update mee opgehouden.

    Synology gaf de hoop dat het zonder veel gedoe zou werken, helaas blijkt de praktijk anders… leuk ding als je er een draadje naar toe hebt… teveel ellende wanneer dat niet zo is. 🙂

    • Nadat ik er een hele dag ingestoken heb draat nu alles naar behoren… Hopelijk blijft dat zo. eerlijk is eerlijk na de update lukken veel dingen die eerst niet werkten zoals VPN en SFTP etc.

    • Goed… weer 24 uur later en opnieuw werkt zonder aanwijsbare reden bijna niets meer normaal.. Geen VPN, geen webserver etc. En alleen inloggen via de quickconnect.uk

      • Heel vreemd, want de problemen die je hebt komen mij niet bekend voor…. Al een call geopend bij Synology zelf?

      • Na een herstart werkt alles weer… nog geen idee waarom de herstart nodig was.
        Inmiddels een aantal suggesties van Synology gekregen – net uitgevoerd, nu kijken hoe het morgen weer gaat..

Geef een reactie