Home / Package Center / Synology Packages / Cloud Station / Cloud Station client maakt geen verbinding meer

Cloud Station client maakt geen verbinding meer

Het is je vast wel eens overkomen, denk je keurig al bestanden gesynct te hebben krijg je de mededeling dat je Cloud Station geen verbinding kan maken.

Er kunnen twee oorzaken zijn, de client op je computer is niet up-to-date of de toegang tot je DS is op de een of andere manier niet juist geconfigureerd.

Cloud Station client

In principe zal bij een nieuwe release van Cloud Station de client automatisch worden geüpdatet. Als dat om wat voor reden toch niet gebeurt kun je het volgende doen.

  1. log in op DSM op de computer waarop je Cloud Sation wilt laten draaien
  2. klik in het Main Menu het Cloud Station logo, het volgende scherm verschijnt
    Cloud Station

    Cloud Sation openigsscherm

  3. klik op de button Computers en het volgende scherm verschijnt
    Cloud Sation download voor Windows

    Cloud Station client-download voor Windows

  4.  klik op Download Cloud Station For Windows en je zult de meest recente versie hebben en weer rustig kunnen synchroniseren.

Op dezelfde pagina kun je ook de client voor je smartphone downloaden via een QR-code en is een client te installeren voor het synchroniseren van jouw Cloud Station naar een Cloud Station op een ander Disk Station.

Onjuiste configuratie van je Disk Station

Als je alle aanwijzingen op deze site of op fora hebt gevolgd over veiligheidslekken en bijv. ook de adviezen hebt opgevolgd van de Security Advisor in DSM 5.1 bèta, kan het wel eens voorkomen dat je het jezelf onmogelijk maakt om Cloud Station te benaderen. Zelf ben ik er eindeloos mee bezig geweest, samen met technical support van Synology , totdat ik uiteindelijk zelf de oplossing vond.

In de firewall kun je IP-adressen of landen blokkeren, zoals eerder op deze site besproken, maar het is wel handig als je je externe IP-adres toelaat!

Het gaat als volgt:

Ga naar Control Panel > Security > Auto Block > Allow/Block List > Allow List > Create > Ad IP Addresss > vul je externe IP-adres in (te vinden via www.myip.nl/) en saven. Als het goed is werkt het daarna weer.
Nederlands: Configuratiescherm > Beveiliging > Automatisch Blokkeren > Lijst toestaan/Blokkeren > Lijst toestaan > Maken > IP-adres toevoegen > vul je externe IP-adres in (te vinden via www.myip.nl/) en saven.

Als het goed is kun je via de ene, dan wel de andere methode of wellicht een combinatie er van weer volop genieten van je Cloud Station

About Egbert

Van een CS407 via een DS410j inmiddels eigenaar van een DS1513+ met DX513 uitbreiding. Voorlopig meer dan voldoende ruimte voor DVD's, films, muziek en mijn andere hobby fotograferen. Beheer via CMS ook andere diskstations.

Geef een reactie