Home / Package Center / Synology Packages / Cloud Station / Cloud Station Client handmatig updaten

Cloud Station Client handmatig updaten

(geüpdatet naar DSM 6.0 – 25.03.2016)

Als Synology na een update van de DSM ook Cloud Station vernieuwt wordt in principe de client op je computer geüpgraded. Een enkele keer gebeurt dat niet of misschien vind je dat het te lang duurt en dan kun je via je DSM je computer ‘gedwongen’ van de nieuwste versie voorzien.

Ga in het hoofdmenu naar Cloud Station Server en klik op het icoontje van Cloud Station Drive

 

Cloud Station Server

Cloud Station Server (DSM 6.0)

Dan verschijnt het volgende scherm

 

Cloud Station Drive

Cloud Station Drive (DSM 6.0)

Klik op Download Cloud Station Drive en de client zal worden geïnstalleerd op je computer.

Voor Android en iOS is het helemaal makkelijk gemaakt doordat er een QRcode op je scherm verschijnt waarmee je direct naar de Apple Store of de Google Play Store wordt gelinkt.

QRcode

 

Op dezelfde manier kun je ook de diskstation client installeren om op twee Disk Stations Cloud Station te synchroniseren.

About Egbert

Van een CS407 via een DS410j inmiddels eigenaar van een DS1513+ met DX513 uitbreiding. Voorlopig meer dan voldoende ruimte voor DVD's, films, muziek en mijn andere hobby fotograferen. Beheer via CMS ook andere diskstations.

5 comments

  1. Top! Bedankt! Precies de info die ik nodig had.

  2. Dit werkt niet. Jammer synology dat bij een automatische update mijn hele backupplan onderuit gaat.

  3. Helaas na een fijne update alle client pc’s naar de haaien met deze leuke actie. Synology DSM updaten is leuk, maar wel ons laatste update voor de DS. Je eigen cloud met Synology is verre van veilig, behoorlijk onbetrouwbaar dus. QNAP (TS-453A) schijnt perfect te werken op de OneDrive Business na, die stopt constant met fouten, Dropbox i.c.m. Cloud sync werkt het beste.

    • Hi Peters, ik lees dat eigen cloud met Synology onveilig is. Ben benieuwd naar de details? Kan je het misschien onderbouwen of een link posten naar meer info?

      • Kan je alleen vermelden dat alles wat met elkaar in synchronisatie stond dat dit kompleet weg is, alle folders moesten weer aangemaakt worden, en op 2TB aan bestanden ligt je netwerk wel even stil voor het andere verkeer. Dit alleen omdat de client pc’s de melding kregen om te updaten, want het synchroniseerde niet meer. Flink balen dus met die updates..

Geef een reactie